Sunday 15 August 2010

macam macam rasa...macam macam cerita

hal kerja...bagi makan anak isteri...keberkatan duit memg nampak terang-terang la...jual kuih 2 kupang macam mak aku nampak sgt keberkatan...mak aku tak pernah makan duit org walaupun sekupang...maklum dia jual kuih org gak..kalau tak abis memamg aku makan tp mak aku mesti bayar...dengan titik peluh mak aku kami membesar dan jd manusia la....

rindu sgt kat mak, ngan pak aku...maklum mak aku ni gigih sgt buat kerja...kalau assistant dia dari kecik aku la...heehhe...byk kuih aku bleh buat...dan memasak memang hobi aku...maklum dari kecik dah biasa dgn periuk kukus...hheehhe..talam...

beza dgn daddy yasmine...dia dari kecik org senang...tak biasa susah...dah kawin aku selalu cerita kat dia aktiviti aku masa bulan puasa kalau zaman aku dari kecik sampai la aku dah jd cikgu...kagum dia kat aku..kekadang dia tak percaya...tp skang terbalik..dia kerja sgt-sgt stress...beza dgn aku...aku ni jenis bleh serap stress ni...maklum dari kecik dah biasa susah...dia lak tak macam aku...

jd dalam mendidik anak memang yasmine selalu dpt no...bukan apa...aku nak dia hargai betapa susahnya hidup kalau kita tak bersusah dahulu..tak semua benda yang kita nak kita akan dpt...kalau mc d bg stengah org setiap kali pi alamanda dpt..yasmine memang tak dpt selalu...selalu la dia terlolong dpn mc d...ya lah tiap ari pi alamanda tkan tiap ari mc d kot....skang sejak 2 minggu ni dah rilek depan mc d...siap bye bye lagik....seminggu cuma sekali...nanti nak anjakkan jadi sebulan sekali....chocolate pun dia dah tak makan unless ada org bg....aku bukan nak kedekut...tp aku nampak dia hargai benda dalam idup dia...bukan setakat benda...hargai la mak bapak dia....keluarga dia...

1 comment:

Wann Hairani said...

mmg betul mel..sama dgn husband aku dulu kecik2 hidup susah betul...skrg anak2 aku mmg x biasa la mewah2 sgt sesekali je ikutkn jgkla.esp time raya ni nk beli mahal2 branded2 tp budak2 tu bkn faham apa pun.stkt kiki lala dh ok la kan.anakpun dh ramai 3 org kalau x pandai budget mmg x cukup...