Saturday 20 August 2011

Bersalin part 1

Alhamdulillah camelia saffieya selamat dilahirkan pada 28 julai 2011.sangat mudah dilahirkan pada perkiraan mummy..permulaan mengandung yang sangat memeritkan berakhir satu penyudah yang sgt mudah alhamdulillah..
Aku dah balik ke perlis masa 25 julai lagik.kekonon nak amik cuti awal la bleh rehat rehat jap..due lak 8 ogos.cume en aim asyik ckp la kalau bsalin awal lagik bgs dia nak wat warehouse sale minggu aku due tu..balik ja perlis 26hb aku sakit gigi yang teramat.sampai bengkak bengkak sebelah mulut..itu yang gambar aku kat hospital tu senget muka aku.hik hik
27hb p la aku mak pak n kakak ke PMC alor setar nak check up la kat dr anuar bak kata en aim dr kesayangan aku..dr scan "eh baring btoi btoi-tak nampak..ok bersalin esok na.air ketuban dah tinggai 3.nak kering dah.normal bacaan 5..tk bleh tunggu.."
Aku pun mcm org bingung la.call mak aku rupanya depa g makan kat bwh.tgk jam.la dah pukul 12.sempat ka daddy ni blk..call dia n dia plak kat kelang.tgh set up kedai.."Daddy awk kena gerak skang la.esok pagi mummy bersalin.air ketuban dah kurang.." "La sy nk blk naik apa yer..ikut la..
keluar dari PMC terus gerak balik p buat lesen mak aku nak meniaga siap siap.sempat lagi tu.p makan nasik kandar n beli brg skit..tp dalam hati memg gementar..teringat nk induce esok..ikut pengalaman bersalin kakak dulu pas masuk ubat ya. Allah sakitnya usah dicerita..
En aim call dlm kul 5 tu bgtau harga tiker kapal terbang rm450..aduhai mahal tp dia amik gak sebab nk balik naik kereta esok pagi baru sampai..
Esoknya pagi pagi lagi kami p la PMC berdua ditemani ngah..sampai PMC lam kul 9 nurse suh aku berehat dulu..kul 11.30 nurse dtg n masukkan la pencetus tu...kul 12 dah terasa mild ja sakit tu..so aku terus bgtau nurse sakit dah terasa n dia check jalan..la dah buka 2 ni..kul 1 dr anuar masuk check jalan dah buka 3..good progress ni dr anuar kata..dia kuar ja dalam dok sakit aku makan dulu nasik minum milo..sesambil ngah urut belakang aku n en aim p pekan rabu beli nasik tgh hari diaorg berdua..pas makan aku terus masuk labour room..to be continue camelia dah bgn...boh gambar bengkak sakit gigi 2 ari b4 deliver
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: