Tuesday 8 June 2010

ketidaksangkaan

ya hidup ini penuh pelbagai benda tak diduga...macam itu jugak hidup aku...tkpa yang tak elok kita letak dalam tupperware...yang sedih2 kita flush dalam toilet bowl...walaupun di dalam hati kita sangka kita dah berbuat baik pada org selama ini...berkorban wang ringgit...tp org yang baik dgn kita mengkhianati kita stelah dia pergi meninggalkan kita...ya ini pasal bibik aku la...selama ni selalu pinjam/advance duit gaji pada kita...tp disaat dia blah..bleh pulak dia menfitnah aku...sgt aku tak sangka....dan tak sat yang paling aku tk sangka adik dia boleh pulak call nak mintak duit lagik...nak ajer aku sound...kome indon ni memg tak berguna...aku beli tiket, aku byr clearanca imigresen...aku bg duit poket balik...aku byr gaji on time...ini yang aku dpt...patut lah bangsa korang merempat...adakah ini bahasa yang elok...

3 comments:

mrs shaifull said...

min, patutla kawan2 yg ada maid dan penah ada maid kata kat aku, maid (indon) ni mmg bangsa yg x blh dilayan elok2, mmg kena layan secara garangggggg gila ja, kalau jadi maid kat chinese baru berakai, korek habih tiles2 kat porch bg bersih

Wann Hairani said...

iye ke mel...ish ish kesian nko.apa la yg dia fitnah tu ye..sabo je lah ye aku harap bila dia balik nanti bincang baik2 dgn dia...mana lah kita tahu ia x seperti yg kita sangka kan..tp itu pendapat aku ajelah, nko yg mengalami fitnah tu mesti sakit hati kan..

maybe it's a good time to find another candidate to be ur maid :)

yasmine said...

dia fitnah n cerita mcam2 pasal aku kat family mertua aku...aku sedih bukan apa...aku layan dia baik..balik perlis atau balik umah mertua pun aku tak bg dia buat kerja umah...tp ini dia buat kat aku...