Tuesday 18 November 2014

14 november 2014

Berat hati nak menulis..jiwa sedih kosong macam masih di awangan..ya allah adik telah pergi meninggalkan kami...tak pernah aku fikir tergambar mahupun terlintas..setiap kali soalt antara doa aku panjangkan umur kami 6 beradik...tapi kuasa allah apalah daya kami... 6.45 pagi..selesai mandi dan solat subuh aku watsapp adik..tp tiada balasan.. 6.46 pagi..adik call : hang dah semayang subuh? gerak abg jam..nak p dak sungai buluh..aku menjawab ok..sat g kak min p sana pas antaq anak sekolah dengan umah mak na.. 8.00 pagi .. selesai menghantar kakak dan adik ...aku dan azam bergerak ke rumah che nor...kami sama sama bergerak ke sungai buluh... 10.40 pagi..selesai makan di gerai berdekatan adik tergesa gesa ke kereta untuk bergerak balik..pukul 1.30 sedang aku makan tengah hari bersama yasmine..ya bungkusan yg belum sempat aku makan dgn adik...sebungkus bihun sup...belum pun 3 suap...ada call..eh cik nor..hello...cik purai...adik accident..ha..aku menjerit dan mula menangis...aku call hp adik..org lain menjawab...adik adik..aku panggil..maaf cik..bukan tuan punya telefon..dia kemalangan..panggilkan adik saya..sy nak dengar suara...tk boleh...kami belum selesai...ya allah adik..aku menangis terus mengemas bag...ajam...cepat jwb phone..mana ni...aku watsapp...turun dr tangga...azam membuka pintu rumah..ajam...adik accident...haa...jom p tgk..aku dah tk berdaya tiada kudrat....ya allah rupanya adik dah tiada..adik kesayangan kami telah pergi...sedih hanya tuhan yg tahu..terbayang muka mak..pak..syira dan damia yg belum lg tahu...ya allah..tak berdaya lagi aku nk coretkan di sini..seluruh keluarga bagai tiada daya lagi..adik yg kami sayangi..yg manja...ayah yg penyayang..suami bertanggungjawab..anak manja pak dan mak...segalanya dia...mak sampai sekarang berduka..damai la adik disana...kami akan terus berdoa semoga nanti kita berjumpa di jannah tanpa dihisab adik...insyaallah kami akan membantu damia dan syira selagi daya adik..muhammad amir abdul rashid...kelahiran mu membawa sejuta kegembiraan pada kami..kehilanganmu merobek hati kami dik...al fatihah...

No comments: