Sunday 8 September 2013

MENGAJI ZAMAN DULU

Dulu kalau mengaji Al-Quran zaman aku kecik, ya allah lama hazab aku rasa masa tuh..huauauhuahua...maklum la kami 2 beradik pi mengaji dari sebelum maghrib dan balik kul 9.45 la biasanya...lama kan...zaman tu lak popular cerita ninja..best mak aih...dah la mengaji lama..tok guru aku dulu lak org susah la aku kategorikan..bekalan letrik dan air umah dia kena potong lama gak la...anak dia lak mata tak nampak sejak baby...sian kan...kami mengaji bertemankan lampu pelita karbait la dan air kecik ja kalau nak amik air sembahyang ( b siapa yg terkentut cepat)...hahaha..pas mengaji lak siapa yang dah abis awal memg tak dibenarkan balik awal..hang tunggu la yang paling slow tadi tu mengaji dan yang paling pandai ( aku lah tu) hhahahahah...kena ajar org yang slow...kami b4 mengaji quran mesti hafal bacaan dalam solat...bagus kan tok guru aku dulu..pakcik mud dan makcik aisyah...alhamdulillah berkat mengaji disitu aku tak buta al-quran...skang aku lak ngajar anak sendiri pasal aku ni mak yang cerewet...kang tok guru ajar 5 minit ja...terus bagi balik memg aku tak berkenan...

No comments: