Friday 7 October 2011

Pikiran waktu subuh

My exboss wife dia disahkan kanser.ya sgt menyedihkan..dugaan yang berat pada dia sekeluarga..isteri dia bg aku seorg yang byk berkorban.ya la pergi ke arab saudi bekerja demi membantu suami dan sebab nk menyara anak belajar jurusan perubatan tanpa membuat pinjaman pelajaran.pengorbaanan ibu kan? Sekarang tiba masa si suami dan si anak berkorban menjaganya..semoga mereka sekeluarga tabah dan kuat menghadapi dugaan ini..
Aku rasa sokongan keluarga sebenarnya paling penting.dorongan dan semangat pengubat paling berharga..mak pun pernah sakit yang kami sendiri tak jangka..aku masih ingat dr kaunselingkan kami berdua..sokongan ahli keluarga anak. Anak pasti akan dapat kita lalui dgn tabah. Ya lah kalau dpt anak anak yang lantak ja la mak aku, laki yang hampeh ja kita pun down..alhamdulillah mak dah sihat.pejam celik dah 3 tahun berlalu..sakit dugaan untuk kita selepas diberi pelbagai nikmat lain..bila kita saling mengambil berat percayalah itu ubat dan vitamin yang menyumbang 20percent selain 100 percent lagi adalah doa..tuhan maha maha kaya..setiap dugaan ada hikmahh disebaliknya..
Untuk en aim yang skang tgh down pasal ditikam belakang oleh konon kawan baik diofis kenangkan balik apa yang pn isteri ni selalu cakap yer..keluarga no 1..bukan org lain..awk boleh cerita apa saja pada mak, bapak dan isteri serta anak anak..bukan pada org luar..semua org nak naik pangkat cepat..dia akan buat apa saja..cheer up baby..rezeki bukan org bagi..semua kerja allah..kita usaha saja..jgn aniaya org-itu pesan pak I..usaha dan doa..itu tjawab kita..mungkin ni dugaan supaya awk dapat betulkan kekurangan awk..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

Wann Hairani said...

siannye kt wife xboss tu...harap mereka bersabarlah & jgn putus asa teruskan berdoa, berubat & bertawakkal pd Allah.
mmg betul sokongan keluarga sgt penting...supaya kita x rasa yg kita ni sakit sorg2 & melalui segala kepayahan tu berseorangan lebih sakit rasanye..mak nko sakit apa dulu mel..sorry aku xtau la plak tp alhamdulillah dh baik ye....bagus dpt anak mcm nko....sanggup buat apa saja tuk mak & abah.harap anak2 kita pun mcm tu jgk..