Wednesday 24 August 2011

Semua di tangan tuhan

Pepagi ni tk bleh tidoq so pikiran merewang rewang ja.bila di pikir pikir balik banyak yang kita rancangkan dan niatkan tiap hari kan.menengok dua permata hati aku ni mcm tk pcaya ada dua anak.sungguh aku ingat anak aku satu ja.tetiba tuhan bg 2 tanpa aku rancg dan pk kan.memula mcm susah la nk terima kenyataan pregnant, alahan yang sgt teruk, tp rancgn tuhan lagi hebat.melahirkan camelia sgt mudah dan diberi rezeki allah mengikut yang kita pohon dr dia.sesungguhnya rancgn allah lebih cantik dr rancgn kita..
Aku bukan jenis yang minatkan budak..so mcm culture shock la bila tau nk dpt sorg lg anak.maklum yasmine dah besar.tp pas bersalin ni tgk muka camelia yg sebijik muka kakak, minat tu terus ada.cewah ye ker.tk la itu pun anugerah tuhan pd perempuan.perasaan kasih pada anak mengatasi segalanya..syukur pada tuhan bg peluang aku merasa segalanya..kat rumah pengurus rumahtangga..semua aku buat dr kerja buruh-mop,vakum, mengemas, kerja staf sokongan-senarai brg dapur tiap minggu, rancg menu masak, checklist bil kena settle tiap bln, buat pengagihan duit peruntukan en aim bg ( cukup tk cukup ) pepandai la, sampai kerja pegawai la kena buat..mengapprovekan proposal family-kakak mintak buku princess, nak ajak main games, nk g mph borong buku, en aim mohon keluar duit kecemasan (pasal claim tk dpt lagi), check semula pengagihan peruntukan..sama ja kerja kat opis..kekdg bila tk larat tu mulut ni bunyi la..tp bila pk blk nk suh sapa buat kalau bkn kita gak nk buat.cth plg senang kakak sgt cerewet hal mkn, bg dia mummy ja pandai masak..hihi melalut dr tajuk..
Kat opis pun sama..tp mls la citer hal opis waktu cuti ni..kiter enjoys..
Dok plan nk ke sana dgn mak aku..jd sian dkt mak aku thn ni tak buat la rayuan ke sana.moga rezeki kami ke sana tercapai..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: