Sunday 21 February 2010

bila pintu hati terbuka

napa kat mph alamanda lum ada buku ni ntah la..byk kali dah carik maaa...bulan ni lum lagik beli buku utk yasmine since bulan ni byk btoi agenda yang tiba tiba muncul...tak pa la kita memg rancang macam macam tp allah punya rancangan lebih indah dan tersusun..like me yesterday..aku tukar penama insurans pada yasmine, suami dan pada mak aku...sarmi my bibik said that "kak, kalau ibu ( refer to MIL aku) tau akak tukar penama mesti dia kata akak dah sedia nak mati.." aku balas " isy sarmi kamu jgn terpengaruh sgt ckp g2...kita ni idup atau mati kepentingan kita mesti pada ibu, anak dan suami kita...kita letak penama pun pasal kita beringat kat anak ibu dan suami..bukan soal sedia tak sedia.."

pandangan org tentang insurans memang berbeza..tp pada aku penting even tak byk...alah simpan skit jer..itu utk anak kita n kot2 tua nanti nak buat kitchen kabinet...hehehe...jgn skang pakat tak bagi beli insurans..tup tup dah gol pakat pakat huru hara semua org "waris" berhak dapat...n aku pun melalui bacaan buku kalau letak penama it consider wasiat..not faraid...pk pk kan..

3 comments:

Vitamin Bonda 2u said...

Betoi tu, kena beringat la sebelum kena kan. Yerla, sejak ade anak2 ni kite pun kena la berubah.

yasmine said...

hehe..nik ko kan suker shopping..tkan dah berubah kot..heheh

Vitamin Bonda 2u said...

penyakit tu ade lagi la..hahahah